torsdag den 12. maj 2011

Pink Army

Pink Army- labert koncept!                                     Made by Katja
Det er et internationalt streetart-projekt, som går ud på at sætte små lyserøde soldater op rundt omkring i diverse lande, de såkaldte 'myresoldater'.
Jeg hørte om dette projekt i billedkunst da vi havde et forløb om streetart. Derfor købte vores billedkunstlærer en masse mini-soldater- og spraymalede dem pink. Så i de sidste par uger har vi rendt rundt og sat små pink soldater op diverse steder.
Idag har jeg været på mini-roadtrip med min veninde M fra min klasse, vi skulle nemlig ud og købe et festtelt til vores klasse. Woop woop- party! Så vi har holdt ind til siden en masse forskellige steder på vejen og sat minisoldater- blandt andet hver gang der var rødt i et lyskryds spænede jeg ud og satte en Pink Army-soldier.
Så hvis I bor her i området- så hold udkig med de søde soldater! Tag eventuelt også del i projektet hvis I synes det lyder fedt!

Læs mere her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Pink_Army
http://www.myspace.com/pinkarmycopenhagen

Her er nogen af Pink-Armys krav:
Alle krige skal standses med det samme!
  1. Alle hærenheder, væbnede grupper og terrorceller skal opløses, rehabiliteres og løse humanitere opgaver i stedet.
  2. Forsvarsministeriet skal opløses eller lægges ind under kulturministeriet.
  3. Alle våben skal smeltes om til legetøj; dog er legetøjsvåben undtaget.
  4. Alle kaserner og militære installationer skal omdannes til museer, gallerier eller tjene som andre harmløse offentlige formål.
  5. Alle kanoner og artelleri skal ødelægges.
  6. Millitære køretøjer skal afmilitariseres og tjene som gratis offentlig eller skoletransport i Afrika, eller skilles ad og bruges som reservedele til fredelige formål.
  7. Millitære fly og skibe skal ombygges, så de kan bruges til internationale hjælpeoperationer eller til ildbekæmpelse. Hvis det ikke kan lade sig gøre skal de smeltes om og genbruges til fredelige formål f.eks. nipsgenstande, kuglepenne, kopholdere eller dørhåndtag.
  8. Hestene i den danske hær skal gives til rideskoler for børn.
  9. Andet millitært udstyr som støvler, telte, rygsække, kamouflage, radioer og logistisk materiale med videre gives til Frelsens Hær, KFUM-spejderne eller smides væk.

H e r  e r  e n  P i n k  A r m y  s o l d a t  j e g  h a r  s a t  o p  p å  H ø j b y  S j.  s t a t i o n !

2 kommentarer:

  1. Hvor er det sejt! Mega cool projekt - respekt!
    Jeg vil gerne sætte små soldater op også!
    Rikke har været så snu at sætte en lille en af dem op på min værelse uden jeg lagde mærke til det .. :D

    SvarSlet
  2. Ja, det er mega nice, ikke? Jeg har nu også sat en masse små soldater op i Valby og i Herlev! Woop woop! -K

    SvarSlet