tirsdag den 3. maj 2011

Hvad i alverden læser et A'er svin?

Nu skylder jeg efterhånden et par indlæg.. Men når den kommende søndags program står på BT Halvmarathon, har jeg brugt en del tid på at løbetræne de sidste 6-7 uger, så dermed er det ikke tid jeg har haft mest af. Betragt det som en dårlig undskyldning, eller mød op på Rundforbi Stadion og se mig løbe halsende i mål nu på søndag ;)

Nå, men nu til noget mere litterært. 
Jeg kunne godt tænke mig at vise, hvad et A'er svin som mig læser i min fritid.. altså når jeg nu en sjælden gang magter det ;) 

Den første bog I ser her hedder "Elvis og Mig". Den er fortalt af Elvis' egen kone, Priscilla Presley og derefter skrevet ned af en forfatter. Den handler i korte træk om Priscillas møde med Elvis Presley og dernæst hvordan hendes liv udviklede sig sammen med ham. Man kan læse om deres op og nedture, Elvis' misbrug, datteren Lisa-Marie Presley og senere hen Elvis' død. 
- En helt igennem fantastisk interessant bog, som klart kan anbefales at bladre igennem! 
Jeg kan takke min medblogger, Amalie, for at have lært den at kende. Det var nemlig hende jeg lånte den af, første gang jeg læste den. Jeg blev (desværre ;)) nødt til at aflevere den tilbage til hende, efter jeg var færdig med den. Heldigvis fandt min kære Mormor og Morfar den til mig på et loppemarked ved navn OLG for ingen penge. Jeg tror vidst nok lige jeg blev henrykt den dag!!



Den næste bog hedder "666 Supercitater fra Rocken og Poppen".
Dette er en ret sjov bog som jeg fik i julegave i 2010, da den udelukkende består af citater fra nogle af tidens største rock- og popartister/musikere, i deres mere eller mindre fulde/høje/vilde tider m.m. Ganske underholdende! Jeg har desværre bare ikke fået læst den færdig endnu!
(Jeg skal lige huske at sige, at den kan købes i Bog & Idé! - Lidt reklame for arbejdsstedet) ;)













Denne bog hedder "Unmasked. Michael Jackson - De Sidste År af Hans Liv. En bog jeg heller ikke har fået læst endnu. Det er trods alt også min lillesøsters bog, så hun skal lige blive færdig med den først. Men det er en bog jeg helt klart ser meget frem til at gå i gang med!




 
Dette er et slags "musikleksikon" med titlen "Albums - 50 Years of Great Recordings". En ret filurlig bog at bladre igennem, når man lige har et øjeblik eller to. Der står i hvert fald alt muligt fantastisk guf om de absolut største albums igennem de sidste 50 år.

Kan helt sikkert også anbefales, hvis man er lidt musikinteresseret!

 
Dette er også en musikbog. Den har titlen "Midt i en Beat-tid". Endnu en bog jeg ikke er gået i krig med, så jeg kan desværre ikke fortælle så meget om den.
 Dog skal man nok igen være lettere musikinteresseret, hvis man vil finde bogen spændende.




Uhh! Nu bliver der kredset lidt for sladder-ganen! Jeg ÆÆÆLSKER også en god omgang sladder i ny og næ! Men hov hov, vi snakker altså ÆGTE sladder, nemlig TRUE HOLLYWOOD STORIES, og ikke royalt pladder som er til at finde i "Billed Bladet". Så hvis man lige har lyst til at få smidt en ordenlig omgang gossip i krydderen, så er "Kig Ind" det rette blad at få fingrene i!!
(Bare rolig, jeg har skam flere "Kig Ind"-blade end dem der ses på billedet)..



Disse magasiner læser jeg så, når jeg skal være lidt mere seriøs. "Woman" er lige blevet mit nye ynglings kvindemagasin. Man lærer faktisk utroligt meget om sig selv, kvinder generelt og også mænd. Derudover er disse blade også bare fantastiske at læse, hvis man er lidt utilfreds med en selv, eller hvis man er lidt trist. Vidunderlig opfindelse!


Ja okay, "Samvirke" er ikke noget jeg bruger meget tid på at læse! Men engang imellem er der faktisk nogle ganske finurlige billeder i bladet, som jeg gerne bruger til at hænge op på mit værelse! Dog er layoutet blevet utrolig kedeligt på det sidste, og ligeså er illustrationerne/billederne i bladet, så jeg er efterhånden ved at smide "Samvirke" på hylden.
Det skulle dog alligevel lige nævnes.

Jeps, en god omgang enormt ligegyldig og ubruelig viden i form af "Chili", som alligevel er ganske underholdende og genialt at læse i en kedelig tysk- eller samfundsfagstime. Det er en stor dag når der ligger sådan et nyt blad i kantinen på gymnasiet!
"Gaffa" læser jeg til tider også. Men kun når forsiden ser spændende ud..
Nu er vi nået til guldet!! "Vi Unge" fra 70'erne - dengang det udelukkende handlede om musik! Jeg takker min mor mange gange for at have arkiveret disse fantastiske blade fra hendes ungdom og derefter at have overdraget dem til mig!! Det er faktisk ret sjovt at læse om, hvad for noget musik der var på toppen af hitlisterne dengang hvor der virkelig fandtes musik med geniale tekster, man gik i kassebukser og alle drenge havde lang hår!  





Ja, det var så et indblik i hvad jeg holder af at læse. Håber i muligvis er blevet inspireret!

Skrevet af Pernille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar